tirsdag den 9. september 2014

Min arbejdspraksis / relateret til lærergruppen

Et spørgsmål der oftere og oftere er et diskussionpunkt på vores lærerværelser er, hvorledes vi kan se undervisningsdifferentiering mellem de tre felter der består af undervisningen, elev / lærerroller og it-anvendelse. Hvordan sætter vi fokus på elevernes egen opfattelse af det at være lærende gymnasieelev og på lærernes samarbejde. Vi har endvidere brug for som skole at undersøge hvorledes IT kan frigive lærerressourcer og derigennem blandt andet give nye muligheder for differentieret undervisning.
Mange spørgsmål trænger sig på i disse diskussioner, herunder hvorledes det for eleverne vil være at blive undervist af "fremmede lærere" sammen med "fremmede klassekammerater", samt hvorledes vi som kolleger kan samarbejde omkring didaktiske og metodiske overvejelser og selvfølgelig også om det faglige indhold.
Vi forestiller os at samarbejdet vil kræve et højt kommunikations niveau omkring planlægningen af undervisningen og om den enkelte elevs færdigheds niveau, arbejdsindsats og udbytte, men håber også at lærersamarbejdet kan opfattes som givende og inspirerende blandt andet fordi vi får mulighed for at diskutere faglige og pædagogiske spørgsmål i en konkret sammenhæng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar