lørdag den 11. oktober 2014

Overvejelser om bloggens udseende

I forbindelse med mit arbejde med denne blog, er der mange tanker der er røget gennem mit hovede, men specielt tanker om hvordan jeg designer min blog, således at jeg på den enklest mulige måde kan få budskabet frem uden at fortabe mig i de uendeligt mange muligheder der er for at få den til at fremstå som et skoleblad for 5. klasse designet af eleverne selv.

Jeg vil lade det være op til andre at bedømme om jeg har nået mit mål, men jeg har i hvert fald forsøgt at undgå den grøft hvori der befinder sig 28 gadgets man helt gratis kan fylde på sin Google baserede blog.

Jeg har også overvejet tekstopstillingen i mine indlæg, skal de holdes helt korte og så blot flere af dem, skal der være dobbelt linieafstand mellem alle linier for at forbedre læsbarheden og skal der være afstand mellem afsnittene for at skabe bedre overskuelighed i indlægget.

Fængende overskrifter og bloggens navn er også vigtige, men alt for lange overvejelser angående dette virker blokerende i forhold til min skriveproces. Jeg er helt klart et mere talende end skrivende menneske, så jeg må fokusere på at "få noget udgivet"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar